• Accesul la informatie

    Informația este unul dintre cele mai importante, dacă nu cel mai important activ al lumii contemporane. Internetul și evoluția tehnologică au transformat accesul la informație într-o banalitate. Desigur, informațiile ce se găsesc pe internet nu sunt intotdeauna serioase dar, trebuie să recunoaștem că niciodată nu a fost mai simplu să aflăm ce ne interesează. Topul căutărilor poate spune foarte multe despre o regiune, un grup sau o persoană. Mai mult de atât, conținutul generat poate spune foarte multe despre interesele persoanelor cărora le este adresat.

    Pe lângă Harlem Shake, poze cu pisici sau muzică, Internetul poate fi cea mai vastă bibliotecă a umanității. Trebuie să oferim această alegere fiecărei persoane. Îmi aduc aminte când internetul era un mediu dedicat exclusiv vorbitorilor de limba engleză și când o căutare simplă în limba română putea genera 0 rezultate. Aceste vremuri sunt apuse, România a recuperat, putem spune că românii participă acum activ la dezvoltarea internetului și la piața liberă a ideilor pe care internetul o găzduiește.

    Dar statisticile nu sunt chiar așa de optimiste când vine vorba despre conținutul generat de români sau scopul pentru care românii accesează Internetul. Rețelele de socializare și divertismentul generează mai mult de 90% din accesările venite din România, în timp ce plata taxelor și accesarea informațiilor de interes public ocupă mai puțin de 5% din traficul cibernetic românesc.

    Spre deosebire de germani, englezi sau americani, românii merg direct la Primărie sau la agenții guvernamentale, fapt care crează aglomerație și sufocă practic administrația publică.

    Acest lucru se întâmplă din mai multe cauze; pe lângă lipsa încrederii, lipsa informațiilor oficiale este una dintre cauzele majore. Normal că dacă vrem să vedem ce acte sunt necesare pentru obținerea unei autorizații de construire sau pentru infintarea unei societăți comerciale nu vom avea încredere într-un forum oarecare, care își ia informația din surse neoficiale. Mai mult, serviciile oferite de administrație se limitează, de cele mai mlte ori, la spațiul fizic, fapt care generează cozi, nervi, timp și bani pierduți. Această realitate i-a făcut pe români să se ferească de contactul cu autoritățile publice.

    Noi, comunitatea SmartCity, vrem să schimbăm asta!

    Credem într-o relație bună cetățean-administrație, credem că dacă aplicăm principiile datelor deschise putem ajunge în punctul unde serviciile puse la dispoziție de administrația publică vor fi rapide, ieftine și profesioniste.

    Această schimbare a început, SmartCity în parteneriat cu Primăria Municipiului Timișoara a început să publice informații publice într-un format open și să construiască aplicații (servicii) pe bază lor.

    Pentru a rămâne la curent cu privire la acest proces și pentru a afla primi cele mai noi servicii disponibile, vă invităm să vă alăturați comunității SmartCity pe Facebook. Împreună putem face România mai inteligentă și putem aduce actul administrativ mai aproape de cetățean.

Comments are closed.